Terug
Gepubliceerd op 29/04/2025

2025_RMW_00036 - Goedkeuring van lastvoorwaarden en gunningswijze van het bestek 'Aankoop en implementatie van tijdsregistratiesysteem - prikklok en deurcontrole'

raad voor maatschappelijk welzijn
ma 24/03/2025 - 21:30 Sint-Joriszaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Caroline Verstreken, voorzitter; Geert Cluckers, burgemeester; Jeroen Overmeer, eerste schepen; Monique De Dobbeleer, tweede schepen; Miet Dirix, derde schepen; Bart Stals, vierde schepen; Anja Verbeek, vijfde schepen; Albert Volders, zesde schepen; Christophe De Graef, raadslid; Pascale Vanaudenhove, raadslid; Maurits Vande Reyde, raadslid; Guy Swinnen, raadslid; Carina Jankowski, raadslid; Murat Celik, raadslid; Danielle Bosmans Gheyskens, raadslid; Mario Versavel, raadslid; Willy Goos, raadslid; Els Van Attenhoven, raadslid; Sien Degelin, raadslid; Lieve Nackaerts, raadslid; Seppe Drijvers, raadslid; David Celis, raadslid; Rita Van Ginderdeuren, raadslid; Stefan Cypers, raadslid; Katia Vermeiren, raadslid; Natalie Theys; Tina Vervloessem, algemeen directeur

Verontschuldigd

Rick Brans, raadslid

Secretaris

Tina Vervloessem, algemeen directeur

Voorzitter

Caroline Verstreken, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2025_RMW_00036 - Goedkeuring van lastvoorwaarden en gunningswijze van het bestek 'Aankoop en implementatie van tijdsregistratiesysteem - prikklok en deurcontrole'

Aanwezig

Caroline Verstreken, Geert Cluckers, Jeroen Overmeer, Monique De Dobbeleer, Miet Dirix, Bart Stals, Anja Verbeek, Albert Volders, Christophe De Graef, Pascale Vanaudenhove, Maurits Vande Reyde, Guy Swinnen, Carina Jankowski, Murat Celik, Danielle Bosmans Gheyskens, Mario Versavel, Willy Goos, Els Van Attenhoven, Sien Degelin, Lieve Nackaerts, Seppe Drijvers, David Celis, Rita Van Ginderdeuren, Stefan Cypers, Katia Vermeiren, Natalie Theys, Tina Vervloessem
Stemmen voor 26
Geert Cluckers, Murat Celik, Bart Stals, Willy Goos, Monique De Dobbeleer, Danielle Bosmans Gheyskens, Christophe De Graef, Pascale Vanaudenhove, Mario Versavel, Anja Verbeek, Maurits Vande Reyde, David Celis, Carina Jankowski, Miet Dirix, Albert Volders, Els Van Attenhoven, Sien Degelin, Jeroen Overmeer, Katia Vermeiren, Lieve Nackaerts, Seppe Drijvers, Natalie Theys, Stefan Cypers, Guy Swinnen, Rita Van Ginderdeuren, Caroline Verstreken
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2025_RMW_00036 - Goedkeuring van lastvoorwaarden en gunningswijze van het bestek 'Aankoop en implementatie van tijdsregistratiesysteem - prikklok en deurcontrole' 2025_RMW_00036 - Goedkeuring van lastvoorwaarden en gunningswijze van het bestek 'Aankoop en implementatie van tijdsregistratiesysteem - prikklok en deurcontrole'

Motivering

Aanleiding, context en argumentatie

De ondersteuning door de leverancier van de huidige prikkloksystemen wordt einde van het jaar stopgezet.  Er dient dan ook te worden uitgezien naar een nieuw systeem.

In het kader van de opdracht “Aankoop en implementatie van Tijdsregistratiesysteem - prikklok en deurcontrole” werd op 27 februari 2025 een bestek met nr. FD\KGO\2025-007 opgesteld door de Dienst financiën.

Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat Stad Diest de procedure zal voeren en in naam van OCMW Diest bij de gunning van de opdracht zal optreden.

Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.

Juridische grond

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 221.000,00 niet), en meer bepaald  artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018

Het huishoudelijk reglement van de raad van maatschappelijk welzijn van 25 april 2022, houdende vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur

Regelgeving: bevoegdheid

8a08e59267de71f60167dff922cb09e1

Adviezen

Financieel directeur Gunstig advies
Personeelsdienst Gunstig advies

Regelgeving bevoegdheid

De raad voor maatschappelijk welzijn is bevoegd op basis van artikel 77-78 van het decreet lokaal bestuur
<p>De raad voor maatschappelijk welzijn&nbsp;is bevoegd op basis van artikel 77-78 van het decreet lokaal bestuur</p>

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. FD\KGO\2025-007 van 27 februari 2025 en de raming voor de opdracht “Aankoop en implementatie van Tijdsregistratiesysteem - prikklok en deurcontrole”, opgesteld door de Dienst financiën worden goedgekeurd.

Artikel 2

De raming bedraagt € 215.000,00 excl. btw of € 260.150,00 incl. 21% btw.

Artikel 3

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.  De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.

Artikel 4

Stad Diest wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW Diest bij de gunning van de opdracht op te treden.

Artikel 5

In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.