ma 27/05/2024 - 20:00 Sint-Joriszaal
Na evaluatie m.b.t. gebruiksvriendelijkheid van i-active en recente wijzigingen in de dagelijkse werking van de BKO werd het huishoudelijk regelement aangepast. Het aangepaste huishoudelijk reglement is zowel van toepassing voor de erkende locaties (IBO's) als de gemelde locaties. Bij de aanpassingen werd rekening gehouden met de regelgeving vanuit het agentschap opgroeien die van toepassing is voor de buitenschoolse kinderopvang. Bij inhoudelijke aanpassingen werd rekening gehouden met terugkerende bemerkingen die de gebruikers gedurende de voorbije periode aanhaalden.
Omwille van nieuwe regelgeving en nieuwe procedures dient het academiereglement van de Hagelandse Academie voor Muziek en Woord en haar deelreglementen vernieuwd te worden.
De stad is eigenaar van de citadel, inclusief toegangsdreef met lunet, het stedelijk front, het stadsbastion, de secundaire toegangsweg, bedekte weg en de zone Intra Muros. De omliggende zone, alsook de zuidwestelijk en noordwestelijke gedeeltes van de droge gracht, zijn eigendom van ANB die ook instaat voor het beheer ervan.
In het kader van het beheer en de aanleg van nutsvoorzieningen wordt een gedeelte van het stadseigendom overgedragen naar het openbaar domein.
In de gemeenteraad van 22 november 2021 ging de gemeenteraad akkoord met enkel innames en erfdienstbaarheden in het kader van het rioleringsproject DST3014- Lammerdries/Papenbroekstraat (B21767A). Een administratieve vergissing inzake de oppervlakte van het perceel wordt rechtgezet.
Voor de aanleg van de fietspaden langsheen de Tessenderloseweg in Diest dienen enkele innames te gebeuren.
Raamovereenkomst voor de aankoop van diverse signalisatie materialen.
De gemeenteraad gaat akkoord met het ontwerp van toewijsreglement voor het zonecomité Noordoost van woonmaatschappij KANVAZ.
Ter ondersteuning van de vaste ploeg eigen personeelsleden zijn de Stad en het OCMW Diest op zoek naar externe hulp om mee het onderhoud te verzorgen van het patrimonium. Onderhavige raamovereenkomst bestaat uit 3 percelen: perceel 1 gaat over binnen-schilderwerken en behangwerken; perceel 2 gaat over buitenschilderwerken; perceel 3 gaat over buitenschilderwerken aan beschermd erfgoed. Het OCMW Diest treedt op als opdrachtencentrale.
Er wordt per perceel een pool van (max.) 3 externe firma’s aangelegd voor de periode van 01 juli 2024 - 30 juni 2025, stilzwijgend maximaal drie keer verlengbaar onder dezelfde voorwaarden en voor zover de bedragen zoals vastgesteld via Koninklijk Besluit niet overschreden worden.
De maximale duur bedraagt dus vier jaren.
Stad Diest heeft in het verleden steeds de brandweerinvesteringen geprefinancierd met eigen middelen, om ze pas door te rekenen wanneer er effectief een lening werd afgesloten.
Na oprichting van de brandweerzone Oost is de brandweerkazerne van Diest ter beschikking gesteld van de Hulpverleningszone Oost, Vlaams-Brabant.
Voor de overdragen roerende goederen dient de daarbij horende leninglast nog mee overgedragen te worden naar de zone.
De verslagen van de adviesraden van januari, februari, maart en april worden ter kennisgeving voorgelegd aan de gemeenteraad.
De agenda van de algemene vergadering van Interleuven dient goedgekeurd te worden en de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient voor iedere vergadering herhaald te worden.
De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering goed te keuren en de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad dient voor iedere vergadering herhaald te worden.
De agenda van de algemene vergadering van IGS Hofheide wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad en de vaststelling van het mandaat dient voor iedere vergadering herhaald te worden.
De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering goed te keuren en de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad dient voor iedere vergadering herhaald te worden.
De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering goed te keuren en de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger van de stad dient voor iedere vergadering herhaald te worden.
De algemeen directeur rapporteert jaarlijks ten laatste op 30 juni aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing.
Het PV van de voorgaande zitting moet worden goedgekeurd.
De gemeenteraad verklaarde op 11 januari 2024 de functie van algemeen directeur vacant en keurde de aanleg van een wervingsreserve goed. De selectieprocedure is afgerond en er is een kandidaat.