Door de snelle digitale evolutie en de invoering van het thuiswerk is er behoefte aan een aanpassing aan het reglement op het ter beschikking stellen aan personeelsleden van communicatiemiddelen. Het doel is om stappen te zetten naar meer plaats- en tijdsonafhankelijk werken en in te zetten op een maximale bereikbaarheid van elke medewerker.
Dit reglement beschrijft de voorwaarden voor de toekenning en gebruik van telecommunicatiemiddelen aan personeelsleden zoals telefoon, tablet en laptop.
Het reglement bevat een regeling voor zowel diensttoestellen als persoonlijke toestellen en omvat:
- de toekenning en het gebruik van telefoon, tablet en laptop. De toekenning van een laptop wordt de standaardsituatie voor medewerkers waar bij uitzondering van wordt afgeweken.
- de vastlegging van het vervangingsritme.
- de financiële en fiscale behandeling
- het eigendomsaspect en het gebruik van de toestellen
De goedkeuring van de raad maatschappelijk welzijn van 21 juni 2021 over het reglement terbeschikkingstelling van telecommunicatiemiddelen aan personeelsleden.
De raad maatschappelijk welzijn keurt het reglement betreffende de terbeschikkingstelling van telecommunicatiemiddelen aan personeelsleden goed.
Het reglement betreffende de terbeschikkingstelling van telecommunicatiemiddelen aan personeelsleden treedt in werking op 1 januari 2024.
Bij het in voege treden van onderhavig besluit wordt het raadsbesluit van 21 juni 2021 opgeheven.