Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 432, alinea 3: de bepaling van het mandaat moet voor iedere algemene vergadering herhaald worden.
Het besluit van de gemeenteraad van 25 februari 2019 over de aanstelling van de effectieve (mevr. Sabine Meyssen) en de plaatsvervangende (mevr. Danielle Gheyskens) vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van Iverlek tot het einde van de legislatuur
De stad is aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Iverlek.
De stad werd op 25 maart 2021 met een aangetekende brief uitgenodigd voor de algemene vergadering, tevens jaarvergadering, van Iverlek die doorgaat op vrijdag 18 juni 2021 om 18.00 uur in Quartier Papier, Fabrieksstraat 55/59 te 1930 Zaventem.
Agenda:
2. Goedkeuring van de jaarrekening van Iverlek afgesloten op 31 december 2020 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgend WVV.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van Iverlek met betrekking tot het boekjaar 2020.
5. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
6. Statutaire benoemingen.
7. Benoeming van een commissaris.
8. Statutaire mededelingen:
8.1 Actualisering van het register van de deelnemers
8.2 Definitieve creatie aandelen Apt n.a.v. kapitaalverhoging Publi-T.
Het dossier met documentatiestukken werd per brief aan de stad overgemaakt op 25 maart 2021.
Heden worden we geconfronteerd met het coronavirus COVID-19, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze algemene vergadering zal kunnen plaatsvinden.
Door de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
De gemeenteraad keurt de agendapunten van de algemene vergadering, tevens jaarvergadering, van de opdrachthoudende vereniging Iverlek op 18 juni 2021 goed.
De vertegenwoordiger van de stad, mevr. Meyssen en in voorkomend geval de plaatsvervangende vertegenwoordiger, mevr. Gheyskens, die fysiek dan wel digitaal zal deelnemen aan de algemene vergadering, tevens jaarvergadering, van Iverlek op 18 juni 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van de hierbij genomen beslissingen en deze over te maken aan de toezichthoudende overheid en ter kennis te geven aan de Opdrachthoudende Vereniging Iverlek ter attentie van het secretariaat, uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be